Warning: The magic method Visual_Form_Builder::__wakeup() must have public visibility in /home/vol9_6/b6b.ir/b6bi_26974698/htdocs/wp-content/plugins/visual-form-builder/visual-form-builder.php on line 68

Warning: The magic method Visual_Form_Builder_Form_Display::__wakeup() must have public visibility in /home/vol9_6/b6b.ir/b6bi_26974698/htdocs/wp-content/plugins/visual-form-builder/public/class-form-display.php on line 35
نمونه سوالات املا درس ۱۰ ۱۱ ۱۲ ادبیات پایه هشتم - سینا درس

نمونه سوالات املا درس ۱۰ ۱۱ ۱۲ ادبیات پایه هشتم

 

1- کلمات مناسب را انتخاب کنید. (۵نمره)

الف) سدی نفوذناپذیر در برابر….. دشمنان بوده است. (حجوم، هجوم)
ب) جوانان مؤمن در برابر دشمن….. شگفت انگیز آفریدند. (حماسه، هماسه)
ج) ای وطن ای دل مرا…. (معوا، مأوا)
د) در….. انداخت شمشیر آن علی
(ضمان، زمان)
ه) کرد او اندر….. یش کاهلی (غذا، غزا، قضا)

2- در متن زیر ۱۵ غلط املایی وجود دارد. آن ها را بیابید و درست آن را بنویسید.

اگرچه در طول تاریخ ستم ها و گذند های فراوانی دیده؛ اما هرگز عذّت و اراده خود را از دست نداده است. در دوران جنگ تهمیلی خیل عزیم نوجوانان و جوانان بسیجی این پهنه ی خدایی را به بنیانی محکم و صدی نفوذ ناپذیر و پایدار در برابر سدام و حامیان آمریکایی او تبدیل کرد.
پس از پایان جنگ حمت و تلاش همین سربازان سربلند و دلاوران رشید با علم و دانش و تخصص و تأهد در آمیخته تا حافظ عابروی این سرزمین آسمانی باشد.
امروز نوجوانان با ایمان و جوانان سرزنده و پاک‌آیین میهن اسلامی همانند غلل اوستوار و پایدارند که مایع عزت و افتخار نسل های امروز و فردایند و سیمای وطن را به زیور و شوکوه خلاقیت و نوآوری می آرایند و به لطف خداوند بزرگ در همه عرسه ها و میدان ها پرچم ایران اسلامی را برخاهند افراشت.

 

 

طراح : آقای دلشاد دبیرستان شارقی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *